2010-09-17

Politiskt engagemang

...har väl aldrig riktigt varit en stor grej runt omkring mig de senaste åren. Som uppvuxen under 70- och tidigt 80-tal har jag fyllt min kvot av att sitta på skäggiga mäns axlar i diverse demonstrationer och parader. Så döm om min förvåning när plötsligt 2 av studions tatuerare ville få ledigt onsdag eftermiddag för att protestera emot Sverigedemokraternas torgmöte. Och jag har väl skam till sägandes blivit en girig gubbjävel för det det första jag tänkte på var besväret att boka om kunderna samt det ekonomiska bortfallet. Men ju mer tanken smälte in desto mer fick jag en varm känsla i hjärtat. Är glad och stolt över att mina små ungtuppar visar ett sånt brinnande hat emot orättvisor som jag själv gjorde när jag var yngre. Jag hatar politik och jag hatar politiker. Jag hatar poliser och jag hatar förbud. Men jag hatar ingenting mer än översittare och folk som tror att man kan dela in jordens folk i små, små grupper och att vissa av dessa skulle vara bättre än andra. Så, hatten av till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar