2010-09-13

Our fearless leader

Man kan inte beskriva East Street Tattoo, oss som jobbar där eller vårt hantverk utan att det leder oss in på Isak. Studions grundare, en otroligt skicklig tatuerare, livsnjutare, mentor och inspiratör till många av oss, visionär, entreprenör, drömmare... Listan blir alldeles för lång.
Denna gigant grundade studion 1993 och har jobbat där och drivit den fram tills i våras då jag tog över stafett-pinnen som ny chef. Han har haft mig, och många andra av studions tatuerare genom tiderna, som lärling. Genom åren har han varit min chef, inspiratör, bollplank, nära vän och kollega. En konstnär ut i fingerspetsarna.
Nu för tiden ges Isak dock möjligheten att blicka ut i fjärran mer än tidigare och hör gärna av sig alldeles för tidigt om morgonen och vill diskutera vilda planer och mer eller mindre genomförbara projekt. Även familjen får nog lite mer av Isak nu än förr om åren och det unnar jag dem hjärtligt. Utan Isak hade East Street givetvis inte funnits, men jag undrar om det inte är lika sant att säga tvärtom?
Här är han nu i alla fall mina damer och herrar- var så god och njut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar