2010-09-18

Direktör Lagergren

...Jaha.. så då var det dags att skriva några rader om den människa som faktiskt styr studion nu.
Jag kommer att ge er en berättelse från min synvinkel från då jag började på studion. då East Street innehöll tatuerade som är väldigt respekterade i och utanför branschen. Jag kom från Luleå och var en naiv och berusnings-stinn liten tös som började brinna för tatueringar. Jeppe.... Han var den sista av dessa hårdbarkade, trångsynta, as-braiga, tatuerare som jobbade på studion, att acceptera och uppskatta min närvaro. Idag är han min bror. Han besitter ett högmod och samtidigt en extrem lojalitet som jag aldrig kan sluta beundra honom för. han är våran chef och han knyter ihop säcken med en brillians som är helt egen och enastående. Han är vårt allt! Han är vår bästa vän, vår chef, vår vägledare och vår "rygg-mot-rygg" när livet inte är som vi förväntat oss.
Han älskar oss och allt det vi väljer att göra.
För lite mer än ett år sen såg saker å ting inte så ljust ut för vår studio. Vi var inne i en liten formsvacka (som jag vill kalla det i efterhand). Vi hade precis fått ett nytt guldkorn på studion Erik Lööf. Peppen började komma tillbaka och vi hade en god plan över kommande halvår.
 Jag kommer aldrig glömma denna vårdag då Jeppe efter ett läkarbesök kom tillbaka till studion och berättade att han hade Leukemi. Allas... å då menar jag verkligen ALLAS luft gick ur oss. Jeppe kan väl inte bli sjuk? han är inte den som blir det! Han är helt enkelt den typen.. ingen syltrygg. som han själv skulle kalla det. Sorgen var så stor och påtryckande. Hur tar man in denna information? Hur hanterar man att en människa som man respekterar och älskar har en dödlig sjukdom. Det har jag ännu inte svar på! Det jag dock vet är att Jeppe är en överlevare. Han lovade mig på en gång att han skulle bli frisk och komma tillbaka med bravur. Vilket han gjorde!!!
Nu är han här! Han lever!
Han sprider lycka och framför allt: Hans skärseld brinner för oss och för East Street Tattoo. Han har tagit oss upp från vår hårdaste tid och nu är vi tillbaka! Akta er!!
Jeppe!!! Du är en fantastisk människa och jag beundrar dig och älskar dig för allt du är och för att du trott på mig och gett mig chansen att bli en av er.

Jag lyfter på hatten för Storebror EST!!

//Ida-maria
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar