2010-10-26

Om kocken själv får välja.

Det är inte alltid lätt att säga exakt vilka tatueringar som är de roligaste att göra.
Ibland kan jag vara så peppad på att göra en tatuering och allt blir som jag trott: skitroligt, svincoolt, magiskt. Fast lika ofta går det precis tvärtom: för höga förväntningar är omöjliga att leva upp till.
Ibland infinner sig inspirationen mer omedelbart. Som idag när min gamle vän G2 kom förbi studion och jag var totalt oförberedd på vad vi skulle göra. Efter ca 5 min bestämde han sig för att han ville ha en ros. En enkel ros. Med en stjälk. Kanske några blad? Anspråkslöst, klassiskt och, skulle ni kanske gissa, lite tråkigt. Men jag blev jätteuppspelt: det kändes perfekt!
Tatuering är så mycket mer än bara att rita något och sedan tatuera det på någon. Det är kemi, magi, telepati, nostalgi och tio olika nyanser av Good Times! En enkel förfrågan från rätt kund kan få upp min puls något oerhört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar