2011-02-21

Old Bones

I helgen brann Old Bones i Malmö ner.

Jag kan bara föreställa mig den smärtan och saknaden alla som var knutna till den studion känner nu. Tatuerare som jobbade där först och främst, deras vänner och familjer, alla deras kunder...
Alla inspirerade tatuerare jag känner samlar på sig så mycket saker: maskiner, böcker, flash och annan memorabilia. Troligtvis en enorm konstskatt i tatueringssammanhang sett.

Men mer än detta, som är omöjligt att sätta ett pris på: minnen.

Jag har jobbat på East Street Tattoo i 10 år. Under de åren har jag jobbat med säkert 50 olika tatuerare, tatuerat 1000-tals kunder. Min son har fötts under den tiden och mer eller mindre vuxit upp på studion. Jag har träffat min fru på East Street Tattoo och många av mina bästa vänner. Jag har upplevt stunder av makalös inspiration och lika många av desperation. Jag har känt smärta och jag har garvat skallen av mig här. Åren på East Street Tattoo är en så stor del av mitt liv (som är långt ifrån över). Alla som känner så för sin studio förstår vilken enorm tragedi detta som hänt Old Bones nu är.

Med detta vill jag bara hylla en fantastisk svensk tattoo shop som mött ett alldeles för tidigt öde (jag hann tyvärr själv aldrig besöka den, men har hört att den var fantastisk) och skicka en hälsning till grabbarna på Old Bones. Vill även uppmana alla vänner, kollegor såväl som konkurrenter, tatuerare, suppliers etc... att visa love and support!
 

2 kommentarer:

  1. Tack som bara den. Det värmer i våra sotiga tattoo själar att så många bryr sig om oss!! Kolla gärna på hansschroder.blogspot.com, så skaffar ni nog brandvarnare och en liten brandsläckare... Tack igen från oss allihopa.
    Hans Schröder, Oldbones tattoo

    SvaraRadera
  2. Tråkigt :(

    Det är väl ni som har en ung tjej som heter Anna som är lärling?

    SvaraRadera