2011-01-19

Vad blir det för maaaaat?

Idag tänkte jag att vi skulle belysa den intima kopplingen mellan mat och tatueringar.

Så gott som alla tatuerare jag känner är besatta av mat, jag själv inräknad. Jag ÄLSKAR att äta, att smaka på nya saker, att laga mat, läsa om mat etc... Kolla Chad Koeplinger's (som är en otroligt innovativ och skicklig tatuerare i min bok) blogg- han skriver ju så gott som bara om vad han äter!
Första gången jag reflekterade över det sambandet var för några år sedan när vår hövding, Isak, hade kopierat utvalda passager ur Anthony Bourdain's "Kitchen Confidential" och tvingade på oss alla på studion. "Läs detta!" skrek han "de är PRECIS SOM OSS!". I det partiet jag minns jämförde Bourdain sin kökspersonal vid ett gäng sjörövare. Och visst, likheterna var slående.
Jag tror kockyrket och tatueraryrket drar till sig samma typ av människor, vare sig det handlar om minutiöst beräknande detaljbögar eller bara outcasts i största allmänhet med ett utpräglat sinne för just sitt intresse (tatueringar/mat).
Det faktum att vi tatuerar en hel del folk som är verksamma i krogbranschen, framför allt kockar, är också påtagligt.
Hemma har jag precis fått ett nytt och härligt stort kök som står och väntar på att få bjuda hem alla mina vänner på East Street Tattoo and Supply på nåt smaskigt snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar